Raluca Cojocaru, operator 112, sare la gâtul celor care, spune ea, au învinovăţit, pe nedrept, instituţia la care e angajată, după tragedia aviatică din Apuseni, în care pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion şi-au pierdut viaţa, iar alţi patru medici şi copilotul au fost salvaţi în ultimul moment. Semnatara scrisorii, care vorbeşte în numele a peste 600 de operatoare 112 din ţară, spune că a trăit cea mai neagră perioadă în cele trei săptămâni de la producerea tragicului accident.
Patru din cinci apeluri sunt false
Angajata STS susţine că în cei zece ani de funcţionare a 112, operatoarele au răspuns la peste 200 de milioane de apeluri, în pofida faptului că, din cinci apeluri, patru sunt false, oamenii de la capătul firului recurgând la insulte, ameninţări sau glume proaste, mai ales după accidentul aviatic. “Nimeni, niciodată, din câte cunosc, nu şi-a pierdut viaţa pentru că o operatoare 112 nu a făcut imediat legătura, în câteva secunde, la dispeceratele de la ambulanţă, poliţie, jandarmerie, SMURD sau pompieri. Fiindcă pentru asta sunt pregătită şi asta fac: triez miile de apeluri zilnice şi le direcţionez. Nimic altceva”, mărturiseşte, printre alte lucruri, Raluca Cojocaru, care adaugă că, în toată această perioadă, “numărul apelurilor false şi abuzive s-au înzecit, iar cei care sună disperaţi după ajutor răspund cu din ce în ce mai mare reticenţă întrebărilor mele de triaj”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro