Toate au ca temă lupta cu coronavirusul, dar scopul principal este să aducă zâmbete pe fața clienților care le calcă pragul și le cumpără produsele în această perioadă dificilă.
Tort în formă de hârtie igienică făcut din fructul pasiunii
O idee năstrușnică le-a venit unor finlandezi. O cofetărie din Helsinki era în pragul de a pune lacătul pe ușă. Patronii au decis că trebuie să se miște rapid, iar cei care se ocupă de cofetăria “Ronttosrouva” au decis să scoată la vânzare torturi în formă de role de hârtie igienică, albe! Totul făcut dintr-un mousse din fructul pasiunii, acoperit cu fondant alb.
Proprietarii au atașat și un mesaj în care clienții sunt rugați să susțină produsele locale. Patronii spun că au avut succes: primele cinci torturi s-au vândut în prima oră. Ideea i-a aparținut patiserului Uliana Timofeeva, iar acum sunt deja sute de comenzi. Afacerea a repornit și cofetăria chiar a făcut angajări pentru a face față comenzilor.
Dușman transformat în prăjitură
Un ciocolatier din Franța a conceput prăjituri asemănătoare imaginii prin microscop a coronavirusului. Produsul conține ciocolată cu lapte, migdale negre și roșii, iar exteriorul este unul crocant. Jean își vinde produsele în localitatea Finistere din vestul Franței și e fericit că i-a făcut pe clienții săi să zâmbească: “La noi la cofetărie lupta dintre om și coronavirus e mereu câștigată de primul. În aceste momente de îngrijorare, poate chiar de depresie, este important să calmăm lucrurile și să aducem un zâmbet. Acesta este adesea o modalitate de a ne învinge temerile, poate cel mai bun antidot împotriva fricii”.
Iepuri “protejați”
În Grecia, la Atena, o cofetărie a creat iepurași de ciocolată care poartă măști de protecție. Proprietarul magazinului, Tassos Vazakas, spune că a folosit fondant pentru confecționarea măștilor.
Și în Ungaria, producătorul de prăjituri cu miere, Monika Puskelyne Pacsika, a adoptat varianta iepurașilor de Paști cu cu măști pe față, doar că aceștia sunt făcuți din turtă dulce.
O brutărie din Roth in Erfurt, Germania, a preferat să le ofere clienților dulciuri în formă de anticorpi cu mască pe față și ochi mari.