Pe podul de peste Dunăre de la Brăila s-a finalizat asfaltarea pe ambele sensuri de mers, dar acum este din nou necesară intervenția constructorului pentru decopertarea și turnarea unui strat nou de asfalt în zonele unde au fost ridicate componente mari cu ajutorul unor macarale grele.
Președintele Consiliului Județean Brăila, Francisk Chiriac, a declarat că lucrările sunt într-un stadiu avansat, inclusiv pe drumurile de legătură, unde se toarnă stratul de uzură și se lucrează la podul peste calea ferată. „Nu se fac decopertări decât pe porțiuni mici, de 10 – 20 metri pătrați, în locurile unde a stat macaraua de zeci de tone folosită pentru ridicarea unor componente”, a spus el.
Podul, ale cărui lucrări au început acum 5 ani, ar putea fi inaugurat în luna iulie, când se va putea face traversarea Dunării, chiar dacă drumurile de legătură vor fi gata doar parțial.
Contractul a fost semnat în ianuarie 2018, iar termenul inițial de finalizare a fost 2021. Ulterior, au fost avansate mai multe termene, care însă nu au fost respectate.
Al treilea pod din Europa, ca lungime
Podul suspendat peste Dunăre, supranumit „Golden Gate” de Brăila, va avea o lungime de 2 kilometri, dintre care jumătate reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.
Înălțimea podului va fi de 200 de metri, iar lăţimea totală de 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,5 metri lăţime.
La momentul finalizării, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi cel mai mare pod din România și al treilea din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcţie de acest gen din istoria României, cu o valoare estimată de 500 de milioane de euro, şi al doilea proiect de infrastructură de pe tot cursul Dunării, după Porţile de Fier.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro