„Autoscara care era defectă la Constanţa şi care era în apropierea locului incendiului şi pentru care nu s-au solicitat fonduri pentru repararea ei face parte din cele achiziţionate de Constanţa printr-un program transfrontalier româno-bulgar, deci e achiziţionată prin anii 2010-2012”, a afirmat Raed Arafat, potrivit Agerpres.
Dacă luăm situaţia de acum trei ani, eram cu patru judeţe fără nicio autoscară, eram cu vreo 12-14 autoscări cumpărate după anul 2010 şi restul erau autoscări din anii ’70 şi ’80.
Raed Arafat:
Șeful DSU a explicat însă că „după ce s-au alocat fondurile prin programul POIM, după ce ne-a alocat Guvernul în 2017 cele 600 şi ceva de milioane de euro, unul din programe era dotarea cu autoscări. Din 2017 până acum au intrat în dotarea inspectoratelor peste 80 de autoscări noi. Mai vin 18 platforme de salvare de la înălţime care sunt în curs de achiziţie de la IGSU”.
Afirmațiile șefului DSU vin la o zi după ce Libertatea a scris că în 2019 existau 19 perne pneumatice de salvare în România, majoritatea fabricate acum aproape 40 de ani, mai precis între 1978 și 1982.
O femeie a murit pe 16 februarie după ce a căzut de la balconul blocului situat pe bulevardul Mamaia din Constanța, încercând să scape de flăcări. În aceeași zi, ISU a susținut că autoscara a venit după două minute de la momentul tragediei.
Șeful ISU Dobrogea, Mihail-Cristian Amarandei, a admis, o zi mai târziu, că autospeciala a ajuns cu 14 minute mai târziu decât s-a declarat inițial.
În urma acestui incident, ministrul de interne Lucian Bode a declarat că „sunt patru perne pneumatice la nivel naţional”, că a cerut DSU să facă achiziții, iar „Raed Arafat va da explicații publice”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro