Totul s-a petrecut pe 16 iulie 2021. O rezervare pentru trei persoane la restaurantul Amelia, unul dintre restaurantele apreciate din orașul considerat chiar „capitala culinară” a Europei, datorită numărului ridicat de restaurante cotate cu stele Michelin, nu a fost onorată.
Urmarea? Restaurantul, condus de chef-ul argentinian Paulo Airaudo ,a încasat suma stipulată în politica sa de anulare de pe cardul persoanei care făcuse rezervarea, un notar spaniol. 170 de euro de persoană, în total 510 euro!
A doua zi, clientul a susținut că vizita sa a fost întârziată din motive obiective cu 24 de ore și a cerut o nouă rezervare. El a pretins că și-a amânat și cazarea la Hotel Villa Favorita, în a cărui cladire se află și restaurantul. Persoana respectivă sesizase hotelul că nu va ajunge și a crezut că este „de la sine înțeles” că va fi informat și restaurantul.
Doar că cele două unități n-au nici o legătură, fiind operate de companii diferite.
Chef-ul argentinian, stabilit în San Sebastián de cinci ani, i-a oferit clientului o masă „compensatorie” la Amelia la începutul lunii august, dar acesta a respins propunerea și s-a adresat instanței.
Luna trecută s-a pronuntat sentința definitivă. Tribunalul nr. 2 San Sebastián a respins „în totalitate” cererile persoanei presupus vătămate.
Judecătorul a subliniat că „acceptarea clauzei de penalizare în cazul în care nu se prezenta la restaurant a fost o cerință sine qua non pentru efectuarea rezervării” .
Anulările erau acceptate fără taxă cu până la 72 de ore înainte și orice anulare sau modificare ulterioară era supusă unei penalizări de 170 de euro de persoană.
„Este și o clauză scrisă într-un mod simplu, ușor de înțeles și cu un sens fără echivoc”, a mai spus judecătorul.
El a mai afirmat că neapariția acestor trei clienți a antrenat „un prejudiciu economic” pentru o afacere care „căută excelență și distincție atât în obținerea materiei prime (homar din Scoția sau produse originare din Japonia), cât și ca și în pregătirea și prezentarea ei”.
În afara localului din San Sebastián, patronul are restaurante și în Londra, Barcelona și Hong Kong.
Pe platforma TripAdvisor, în baza a peste 300 de recenzii, localul din capitala basă este cotat la patru stele și jumătate din cinci posibile.
Foto: guide.michelin.com
Mazavalt • 22.04.2023, 17:21
Foarte bine. Sa mai invete lumea si sa sune cand nu vine. Masa aia a fost rezervata toata noaptea deci a produs pagube.