Cuprins:
Noi opțiuni de traseu pentru Autostrada A13
Gabriel Budescu, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), a declarat: „După discuțiile din luna trecută cu reprezentanții autorităților din județul Brașov, colegii de la Direcția Investiții au prezentat noile variante de traseu și autorităților din județul Covasna. Împreună cu proiectantul și comunitățile locale, analizăm alternativele pentru cel mai bun traseu”.
CNIR a organizat recent întâlniri cu primarii din Hărman, Sânpetru și Prejmer pentru a discuta opțiunile de traseu. Aceste discuții au fost necesare după ce Consiliul Județean Brașov a subliniat importanța reconfigurării traseului pentru a susține un obiectiv strategic în zona Sânpetru.
Echipa CNIR, împreună cu prestatorul Studiului de Fezabilitate și reprezentanții locali, analizează cele mai bune soluții pentru protejarea comunităților afectate. Se iau în considerare constrângeri precum halda de cenușă, spitalul și aerodromul din Sânpetru, precum și zona protejată de lângă Dealul Lempeș.
Soluții pentru protecția mediului
Pentru a respecta cerințele de mediu în zona Dealului Lempeș, se evaluează posibilitatea construirii unui tunel cu o lungime între 400 și 600 de metri. Această soluție ar putea minimiza impactul asupra mediului înconjurător.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_27fb720bd5c50bdd0ac5599a1d12b06a.webp)
CNIR planifică întâlniri similare și în județul Covasna. Aceste discuții vor evalua practicabilitatea modificării traseului, luând în considerare documentațiile existente și realitățile din teren, inclusiv ariile naturale protejate, zonele rezidențiale și investițiile în curs.
Obiectivul este de a găsi un echilibru între cerințele de dezvoltare și protecția mediului, respectând în același timp nevoile comunităților locale și planurile de dezvoltare urbanistică.
Câte autostrăzi va avea România până în 2030
Infrastructura rutieră a României se află în plin proces de dezvoltare, cu numeroase proiecte de autostrăzi și drumuri expres în diferite etape de implementare. Până în 2030, rețeaua de șosele rapide a țării ar urma să se extindă semnificativ în țara noastră.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d0ef0a283cc1be265c01c6c57a895fd3.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_bfb3b8675ac401fa9b627f2a66817c94.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_504ee18886cbbd6c02ec6c5c54a67344.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_3b2ddd42d866d833a6e31317846d6641.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_deb4c477ced5237b81707cdff1dd55ff.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_5d065912cddec15dee9619cb0d479888.jpg)