„Vrem lege nouă, dar noi n-am înțeles nimic din prima. Am lăsat miniștri peste miniștri să o eludeze, promovând mediocritatea și impostura, creând curriculum paralel de evaluare, transformând rectorii în baroni locali peste universități, producând doctorate multe și fără valoare adăugată”, scrie Antonia Pup, pe Școala 9, o platformă publicistică având ca temă educația, fondată și finanțată de BRD, dar scrisă de jurnaliști independenți.
„Actualii guvernanți se vor providențiali, în încercarea de a reglementa, din nou, sistemul de educație românesc și este de datoria noastră să nu îi lăsăm să transforme acest proces într-unul al sensibilităților personale și al exercitării orgoliilor, adaugă aceasta.
Orice reformă educațională este iluzorie, pentru că n-ai cum să zidești palate (un sistem educațional accesibil și performant) pe o fundație de nisip (o scară de valori la fel de paralelă precum curriculumul național).
Antonia Pup, coordonator advocacy la Societatea Academică din România
„Iată, așadar, 5 articole excelente din Legea educației naționale nr. 1/2011 (varianta originală), a căror măcelărire sau decupare pe cale parlamentară ne spune mai mult decât orice statistică despre sistemul educațional românesc. Articole despre care n-am auzit vorbindu-se în conferințele de la Cotroceni, dar pe care cetățenii au datoria să le cunoască, fiindcă se înscriu în istoria noastră recentă și, poate mai ales, poate pentru că a te uita peste umăr în trecut nu a stricat nimănui, niciodată.
Funcția de director
Chiar în aceste săptămâni, în întreaga țară se revoltă părinți, elevi și profesori pe fondul schimbării din funcție a peste o mie de directori de școli. Ministrul ne spune franc că Legea educației permite delegări, cu alte cuvinte, că măcelul are acoperire. Ștefan Pălărie, senator USR-PLUS, caracterizează aceste schimbări ca fiind discutabile și solicită organizarea concursurilor de directori. În plină pandemie, organizarea concursurilor pentru ocuparea acestor funcții relevante pentru sistemul de învățământ preuniversitar pare să fie ultima grijă a decidenților din educație. Ce este de făcut, așadar? Iese fum din dezbatere politică sau nu în școlile din România fără să înțelegem de unde mocnește focul.
Citește în continuare, pe Școala 9 alte articole din actuala lege a educației care au fost modificate sau nu au fost aplicate niciodată.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/3/02/231a5c366088a9b5a75ee0e83e781128.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/3/02/dcab952a9235208603fc5578a3031504.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/3/02/77b68fcc2e7bfbc3d29ebb23ae41c58d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/3/02/4bf393a969a848b26bfc123ce8b60864.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/3/02/7f1d16b0169ab533ea987ab0a5451ebb.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2020/1/03/35cf158442cfdd89df54fab57e02e6bc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/3/01/ee749be53d7909a7289d242e36307b58.jpg)