Renault deține în România constructorul auto Dacia, cel mai mare exportator al țării.

Analiștii Kepler Chevreux susțin că șeful Dacia ar putea fi succesorul lui De Meo.

„Îi considerăm pe Denis Le Vot (directorul Dacia) și alți candidați interni ca potențiali succesori, precum și pe Maxime Picat, un director francez de la Stellantis”, au scris aceștia.

Semne de întrebare

În schimb, analiștii băncii americane JPMorgan susțin că e o problemă.

„Investitorii s-au concentrat anul acesta pe anunțarea planului pe termen mediu al Renault. Demisia directorului general va reprezenta, în mod firesc, un pas înapoi”, susțin aceștia.

Inclusiv experții băncii americane fac referiri la șeful Dacia drept potențial înlocuitor.

„În ceea ce privește potențialii candidați pentru funcția de CEO, considerăm că Renault dispune de o echipă puternică formată din diferiți manageri de marcă, inclusiv Dacia, dar am avea în vedere și potențiali candidați externi”, conform acestora.

În schimb, analiștii companiei de consultanță Bernstein spun că „managementul mărcii și marketingul sunt punctele sale forte, care se potrivesc perfect cu activitatea din industria luxului”.

Destrămarea alianței cu Nissan

Felix Baumgartner a murit într-un accident de parapantă. Iubitul Mihaelei Rădulescu avea 56 de ani
Recomandări
Felix Baumgartner a murit într-un accident de parapantă. Iubitul Mihaelei Rădulescu avea 56 de ani

Analiștii Jefferies sunt mai negativi în ton. „Plecarea lui lasă pe Renault fără lider într-un moment în care grupul urmează să comunice un nou plan strategic și să continue destrămarea alianței cu Nissan”, susțin ei.

„Plecarea sa ar putea afecta eforturile inițiale de lobby (împreună cu Stellantis) pentru relansarea segmentului de mașini mici la prețuri accesibile în Europa. Aceasta va spori îngrijorările cu privire la capacitatea Renault de a fi independentă, la influența crescândă a Geely în calitate de investitor minoritar (motoare, Coreea, Brazilia) și la interferența reînnoită a statului francez, care este acum cel mai mare acționar principal, cu o participație de 15%”, afirmă experții.

Dacia, vitală pentru România

Renault a avut în anul 2024 vânzări de 56,2 miliarde de euro la nivel de grup, iar profitul net a fost de 2,8 miliarde.

Dacia a consemnat anul trecut vânzări totale de 27,8 miliarde de lei și un profit net de 569,5 milioane de lei. La cursul actual, acestea înseamnă vânzări de 5,52 miliarde de euro și un câștig de 113,2 milioane de euro.

Dacia avea în România peste 10.000 de angajați la finalul anului trecut. Dacia este cel mai mare exportator al României.

Dacia a lansat recent SUV-ul Bigster, unul dintre cele mai apreciate în clasa sa, în vreme ce primul model de teren al producătorului, este deja unul dintre cele mai bine vândute într-o serie de țări, precum Austria, unde este pe primul loc.

Urmările vijeliei care a făcut prăpăd în București și pe autostrada A1: o femeie a murit în Otopeni, mașini zdrobite de copaci, trafic aerian afectat
Recomandări
Urmările vijeliei care a făcut prăpăd în București și pe autostrada A1: o femeie a murit în Otopeni, mașini zdrobite de copaci, trafic aerian afectat

Influența chineză, tot mai mare

Renault s-a transformat în ultimii ani, separând divizia de motoare de producția de mașini. În divizia de motoare și cutii de viteză, botezată Horse, grupul francez este acum partener cu grupul chinez Geely, ambele având câte 50% acțiuni la firma mixtă.

Astfel, Geely este acum acționar și la uzina de motoare de la Mioveni. Geely deține și mărcile Volvo, Polestar, Lotus, Zeekr și Lynk.

Un alt partener al Renault este grupul chinez de stat Dongfeng, care produce modelele electrice Dacia Spring.

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.