Reamintim, Guvernul a reintrodus supracciza de 7 eurocenți pe litru, în două etape, una de la 15 septembrie și alta de 1 octombrie.
Pe de altă parte, carburanții s-au scumpit atât înainte de intrarea efectivă a accizei în vigoare, cât și după, așa cum Libertatea a scris deja.
Ceea ce i-a nemulțumit pe transportatori. ” Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) aminteşte Guvernului României că Transporturile aduc 5% din Produsul Intern Brut. Pornind de la această realitate economică, cerem o soluţie la problema creşterii preţului carburantului, după introducerea supraaccizei la motorină şi benzină.
Pornim de la declaraţia primului ministru, Mihai Tudose, care a spus că în cazul în care preţul carburantului va creşte la pompă, după intrarea în vigoare a Ordonanaţei, domnia sa se va gândi dacă ne va returna o parte din acciză. Întrucât, până la data de 15 septembrie, la preţul carburantului s-au adăugat câţiva bani, iar după 15 septembrie, odată cu intrarea în vigoare a Ordonanţei, preţul carburantului s-a mai mărit cu încă 10-12 bani, COTAR şi celelalte patronate din Transporturi cer Guvernului României să găsească o soluţie pentru transportul comercial, de returnare a unui coeficient din supraaciză.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_ae96450da68e2968c728c10ce27ef9db.jpg)
Considerăm că cei care au lucrat la promovarea acestei OUG nu au luat în calcul şi oscilarea preţului de carburant, la achiziţie. Nu s-a luat în calcul nici faptul că promisiunile făcute de benzinari Guvernului nu vor fi respectate. Aşa cum era previzibil, benzinarii au mărit preţul la pompă”, arată COTAR, într-un comunicat.
Autoritățile se fac că plouă
Numai că Guvernul nu prea dă semne că ar dori să returneze o parte din acciză. Și asta dintr-un motiv simplu: autoritățile au nevoie de orice bănuț la buget pentru a menține deficitul sub 3% din PIB.
Întrebat despre situația prețurilor, Ionuț Mișa, ministrul Finanțelor a avut o reacție incredibilă: ”Sincer, nu am urmărit care este preţul la pompă, din punctul ăsta de vedere. Noi, când am făcut analiza, am ţinut cont de faptul că în momentul în care s-a redus acciza, ea nu s-a regăsit nici în preţul de la pompă, într-o scădere direct proporţională a preţului la pompă, dar nici într-o creştere a impozitului pe profit al companiilor care vindeau carburanţi, ceea ce ne-a făcut să ne dăm seama că această diferenţă pe care statul o lăsase ca o facilitate pentru fiecare cetăţean a fost preluată de către companii. Am constatat că ea a fost preluată, am şi iniţiat acţiuni de control”, a spus ministrul, în Parlament.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_16edc9c8ab7c163ab7114beac3869d6c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_0893ece2b27407089ae9f81eea0a212e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_87d0a533efca72e8b1235ed0252f48a8.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_ea0e627614b4c0d7d52e22177310b9ef.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_e1e41a0df8f9dc50bb537c7685301b09.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_92626cacbe8b198d044943a603954fbf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_5388af39f0c06dd987e049dbc244fb1b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_0aae9028327bc42978700a3fb079e003.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_a3d337359f0edcfd8327bafc01b5c985.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.