Pe 28 februarie un tren de marfă și un tren de călători cu peste 350 de persoane la bord, mulți dintre ei studenți, au intrat în coliziune. 57 de oameni au murit în urma accidentului care a avut loc în apropierea orașului Larissa.
Ministrul transporturilor Giorgos Gerapetritis, împreună cu șeful companiei de rețele feroviare OSE, Panagiotis Terezakis, și oficiali ai companiei Hellenic Trains au călătorit luni cu primul tren între Atena și orașul Kalambaka, din centrul țării.
„Datoria noastră este să avem un serviciu feroviar care să fie la înălțimea așteptărilor tuturor, un serviciu feroviar modern care să se dezvolte și să fie printre cele mai bune din Europa. Este datoria guvernului. Dar este și o datorie pe care o avem față de victimele acestui tragic accident ale căror vieți au fost curmate atât de nedrept”, a declarat Gerapetritis.
Proteste de amploare au izbucnit în Grecia în urma tragediei feroviare. În același timp, se estimează că accidentul va afecta alegerile generale programate în luna mai, scrutin în urma căruia premierul Kyriakos Mitsotakis speră să-și păstreze funcția.
Inițial, accidentul a fost pus pe seama unei erori umane. Oficialii eleni au admis apoi că Grecia se confruntă cu deficiențe majore din punctul de vedere al securității feroviare.
„Aceste probleme cronice nu pot fi rezolvate peste noapte. Este nevoie de timp”, a declarat pentru AFP Panagiotis Terezakis.
Mitsotakis a promis că, dacă va fi reales, până la sfârșitul lunii septembrie, vor fi instaleze sisteme electronice de siguranță pe rețeaua feroviară.
Printre măsurile de siguranță care au fost luate după coliziunea din 28 februarie se numără scăderea vitezei de circulație și a numărului de curse zilnice. De asemenea, în fiecare stație se află acum câte directori și doi ingineri de serviciu.
Foto: EPA