Cuprins:
Trei explozii puternice în sala mașinilor
Guvernatorul regiunii Leningrad, Alexander Drozdenko, a raportat că în dimineața zilei de 9 februarie a avut loc un „incident provocat de om” pe navă în timp ce motorul pornea, în urma căruia sala mașinilor a fost avariată.
Potrivit acestuia, petrolierul este în prezent „ancorat la debarcader, nu există nicio amenințare cu scurgere de petrol, echipajul a fost evacuat și nu există victime”. Experții examinează sala mașinilor și încearcă să determine cauzele incidentului, a adăugat Drozdenko.
Canalul Baza Telegram, apropiat de forțele de securitate, anunță că nava a fost încărcată noaptea. Se pregătea să navigheze când „trei explozii puternice s-au auzit” în sala mașinilor.
Echipajul de 24 de persoane a reușit să ajungă la țărm, iar petrolierul a început să se inunde cu apă. Mai târziu s-a descoperit că nava eșuase mai întâi la pupă. Au fost instalate bariere cu braț în jurul zonei.
Tancul rusesc a fost ancorat, nu au existat scurgeri de păcură
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8a2ee55fc303d131e267271f4c6b917a.jpg)
Conform datelor preliminare, nu există nicio scurgere de ulei. Totodată, Ministerul Regional al Situațiilor de Urgență a declarat că a fost primit un semnal de la Ust-Luga despre un „impact extern” asupra navei.
La rândul său, Ministerul rus al Apărării a raportat că, în dimineața zilei de 9 februarie, o dronă ucraineană a fost doborâtă în regiunea Leningrad.
Autoritățile au clarificat că „rezervoarele de marfă ale navei nu au fost avariate” și că incidentul nu a dus la o scurgere de produse petroliere. Ei au adăugat că nu există nicio amenințare cu scufundarea tancului, iar pregătirile sunt în curs de inspectare a părții subacvatice a acestuia.
O sursă din port a declarat pentru The Insider că scurgerea este puțin probabilă, deoarece încărcătura din cală a fost izolată. Potrivit acesteia, „nu au mai avut loc explozii în sala mașinilor”.
Nava ar fi trebuit să ajungă în Egipt
De la Ust-Luga nava trebuia să meargă în portul egiptean Suez. Echipajul includea patru ruși, inclusiv căpitanul Alexander Zhuk, precum și opt cetățeni georgieni și 12 indonezieni. Proprietarul tancului Koala este Dahlia International Co din Liberia, iar operatorul este Lagosmarine Limited din Cipru.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_18adae58de02ff307669401be25e5a2f.jpg)
Potrivit Departamentului de Trezorerie al SUA, acesta din urmă asigură funcționarea „flotei din umbră” a Kremlinului, care este folosită pentru eludarea sancțiunilor împotriva petrolului rusesc.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a05f676eb00d82bcb69bf14f615a55bf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_053ebc66f58b2fa531d6d87f73810732.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_f242c1ccbdd312e9e575fed9db2952df.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_a5b825e037cfe631d59aae0da83d82a2.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_061a4622bea12d051025b0f692a6988e.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_9ebfe51f2c6e6d9793f5987bd6a7a851.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_cdb49832242ad575282be0ba1dd1c723.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_6b4d1868873dd0f47bc4a4b7414665d4.jpg)