Alimente bogate în proteine

Principalele surse de proteine vegetale sunt cerealele complete, leguminoasele, tofu, seitanul (o carne vegetariană care se prepară pe bază de făină de gluten), seminţele oleaginoase, ciupercile, drojdia de bere. Vezi care este lista de alimente bogate în proteine. Ce este indicat să introduci în dieta alimentară pentru un organism sănătos.

Ce alimente sunt bogate în proteine

  • Cerealele integrale conţin între 8 şi 14 g de proteine/100 g. Acestea pot înlocui cu succes proteinele animale. Cu toate acestea, ele nu conţin lizină, un aminoacid esenţial pentru organism, care se află în soia sau drojdie de bere.
  • Din glutenul de grâu se produce şi seitanul, care conţine 24,7% proteine.
  • Printre cerealele foarte bogate în proteine se află şi quinoa, care se prepară foarte repede şi are un indice glicemic mic.
  • Orezul complet este mai bogat în nutrienţi decât cel alb şi are mai mulţi acizi aminaţi esenţiali.

Alimente bogate în proteine – leguminoase uscate

  • Leguminoasele uscate: fasole mung, soia păstăi, fasole albă, mazăre, linte, năut).
  • Soia conţine 39,6 g proteine la 100 g, adică jumătate din necesarul zilnic. Există o mulţime de produse din soia: lapte, iaurt, tofu, tempeh (boabe întregi fermentate), miso (pastă de soia).
  • Lintea şi fasolea conţin 20-25 g proteine/ 100 g. Lintea este bogată în fibre, fier, magneziu, fosfor şi conţine foarte puţine grăsimi. Fasolea are în plus calciu şi potasiu.
  • Mazărea conţine 9 g de proteine/ 100 g.
  • Quinoa conţine 5 g proteine/ 100 g. Quinoa are vitaminele B1, B2, B6, B9, E, precum şi fier, magneziu, fosfor, zinc, calciu. Nu conţine gluten, deci este bună şi pentru cei care au intoleranţă la această substanţă.
Ad placeholder
Două coafeze au avut coronavirus, dar au purtat măști de protecție: 139 de clienți nu s-au îmbolnăvit, arată un studiu american
Recomandări
Două coafeze au avut coronavirus, dar au purtat măști de protecție: 139 de clienți nu s-au îmbolnăvit, arată un studiu american
 

Semințe oleaginoase – bogate în proteine

  • Seminţele oleaginoase conţin în medie între 8% şi 19% proteine. Nucile, alunele, migdalele sunt perfecte pentru gustări, în deserturi. Este preferabil să fie consumate crude, nu sărate sau prăjite, pentru a beneficia din plin de toate mineralele, oligoelementele şi acizii graşi esenţiali pe care le conţin.
  • Seminţele de cânepă conţin 6 g de proteine/100 g şi sunt singura sursă de proteine comestibile asimilate complet de către organismul uman. Este de preferat să fie consumate măcinate pentru a fi mai bine absorbite proteinele.
  • Ciupercile conţin şi ele cam 3% proteine. Spre deosebire de carne, ciupercile se digeră uşor, iar organismul nu consumă multă energie în acest proces. Structura proteinelor din ciuperci este asemănătoare cu cea din cazeina laptelui sau a albuminei din ou. Sunt proteine comparabile cu cele din carne, astfel că 100- 200 g ciuperci uscate consumate zilnic pot substitui carnea. În plus, deşi au o valoare nutritivă ridicată, au un conţinut scăzut de calorii şi grăsimi.
  • Avocado este un fruct care conţine 4 g de proteine/100 g şi pe care organismul le foloseşte în totalitate. Consumat cu moderaţie, avocado este o sursă esenţială de grăsimi monosaturate benefice organismului. Fructele de avocado pot înlocui untul din diverse preparate. Se poate folosi în salate, sau la prepararea unor paste tartinabile.
Ad placeholder
Avocado - sursă de proteine
Avocado – sursă de proteine

Suplimente alimentare bogate în proteine

  • Spirulina, sub formă de pudră sau comprimate, conţine 60-70% proteine şi vitamina B12; – drojdia de bere echilibrează aportul proteic cu 46% proteine;
  • Germenii de grâu conţin 28% proteine şi lizină, procent care creşte la 50% în timpul germinării.

Vezi si o lista cu alimente bogate in fibre!

Citeşte şi:

Cum se mănâncă papaya. Ce beneficii are pentru sănătate ”fructul îngerului”

Cum se mănâncă scoicile. Cum se deschid și cum se pregătesc

Rețete de murături – Trucuri utile pentru conserve de iarnă

Înregistrare interzisă minorilor cu Anamaria Prodan, pe cine a amenințat. Atenție, limbaj trivial
PARTENERI - GSP.RO
Înregistrare interzisă minorilor cu Anamaria Prodan, pe cine a amenințat. Atenție, limbaj trivial
Cel mai mare secret pe care Andreea Bălan l-a ținut ASCUNS. Nimeni nu trebuia să afle asta
PARTENERI - PLAYTECH.RO
Cel mai mare secret pe care Andreea Bălan l-a ținut ASCUNS. Nimeni nu trebuia să afle asta
Horoscop 16 iulie 2020. Săgetătorii pot negocia, cu un oarecare succes, un contract cu un partener important
HOROSCOP
Horoscop 16 iulie 2020. Săgetătorii pot negocia, cu un oarecare succes, un contract cu un partener important