Aparatul, înregistrat online

Un bărbat din Stiria a zburat în vara anului 2024 cu Ryanair de la Viena la Creta. El suferă de apnee în somn și are nevoie de un aparat medical de respirație artificială. Ca și în cazul zborurilor anterioare, el a înregistrat aparatul online.

Compania aeriană a confirmat în scris că îl poate lua cu el. Pe bilet era chiar menționat: „Medical device on board” (Aparat medical la bord).

Zborul dus a decurs fără probleme. Însă la întoarcere, în Heraklion (Creta), a venit șocul: o angajată Ryanair nu l-a lăsat să urce la bord. Ea a susținut că micul troler cu aparatul nu era permis, în ciuda autorizației.

Bărbatul s-a oferit să deschidă valiza. Nici vorbă. A trebuit să plătească 60 de euro, altfel ar fi pierdut zborul.

Acasă, bărbatul din Stiria a depus o plângere la Camera Muncitorilor din Stiria. Jurista Birgit Auner explică: „Autorizația scrisă ar fi fost suficientă. Compania aeriană și-a încălcat promisiunea.” AK a solicitat rambursarea sumei – de mai multe ori, însă Ryanair nu a avut nicio reacție.

Potrivit „ORF”, bărbatul ar fi avut chiar dreptul la despăgubiri, dacă nu ar fi fost luat din avion. Conform legislației UE, un pasager cu bilet valabil și autorizație nu poate fi pur și simplu exclus.

Ce ar însemna ca România să fie retrogradată la „junk”. Viața cetățenilor ar deveni un calvar: salarii stagnante sau venituri pierdute complet
Recomandări
Ce ar însemna ca România să fie retrogradată la „junk”. Viața cetățenilor ar deveni un calvar: salarii stagnante sau venituri pierdute complet

În instanță, din principiu

Deoarece Ryanair nu a răspuns la niciuna dintre cereri, AK a intentat un proces. Chiar dacă este vorba „doar” de 60 de euro: „Este o chestiune de principiu”, spune Auner. Se dorește astfel să se arate că și sumele mici pot fi recuperate, dacă au fost solicitate în mod nejustificat.

AK cunoaște cazuri similare, în special în cazul companiei Ryanair. Se dorește împiedicarea companiilor aeriene să facă pur și simplu ce vor, spune jurista

Potrivit AK, șansele ca verdictul să fie în favoarea cetățeanului din Stiria sunt mari, însă o decizie ar putea dura luni de zile.

Un pasager fidel își pierde încrederea

Pentru cetățeanul din Stiria, capitolul Ryanair s-a încheiat definitiv. A zburat cu compania aeriană low-cost timp de zeci de ani, dar acum totul s-a terminat. Se arată foarte dezamăgit: „De fiecare dată când citesc Ryanair undeva, îmi vine în minte acest incident”.

Ryanair nu a făcut niciun comentariu cu privire la incident. Nici la solicitarea „ORF” nu a fost dată nicio declarație. Camera Muncitorilor rămâne însă pe poziții și intenționează să apere drepturile consumatorilor în instanță, dacă va fi necesar.

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.