Nu este o greșeală de scriere. Treizeci de ani., subliniază site-ul american de știri.
Înființată în 1926, compania Asahiya a vândut produse din carne – inclusiv carne de vită Kobe – timp de zeci de ani, înainte de a adăuga crochete de vită la raft în anii care au urmat celui de-al Doilea Război Mondial.
Dar abia la începutul anilor 2000, aceste găluște de cartofi și carne de vită prăjite au devenit o senzație pe internet, ceea ce a dus la așteptarea uriașă cu care se confruntă acum cumpărătorii.
de locuitori are orașul japonez Takasago
O idee de afacere neprofitabilă
Foarte râvnitele „Extreme Croquettes” sunt unul dintre cele patru tipuri de crochete de vită Kobe disponibile la Asahiya. Nu puteți aștepta trei decenii? Crochetele de carne de vită Kobe Premier ale magazinului au în prezent o listă de așteptare de patru ani, sunt mai apetisante, și cu prețuri mai mari.
„Am început să ne vindem produsele online în 1999″, a explicat pentru CNN, Shigeru Nitta, proprietar din a treia generație al măcelăriei Asahiya. „La acea vreme, am oferit Crochete Extreme ca probă”. Crescut în Hyogo, Nitta a vizitat fermele locale și licitațiile de carne de vită cu tatăl său încă de când era mic.
El a preluat magazinul de la tatăl său în 1994, când avea 30 de ani. După a lucrat cu comenzi online vreme de câțiva ani, și-a dat seama că clienții ezitau să plătească online o sumă mare pentru carnea de vită de primă calitate.
Atunci a luat o decizie îndrăzneață. „Am vândut Extreme Croquettes la prețul de 270 de yeni (1,8 dolari, aproape 9 lei) pe bucată… Numai carnea de vită din ele costă aproximativ 400 JPY (2,7 dolari, în jur de 17 lei) pe bucată”, spune Nitta.
„Am făcut crochete accesibile și gustoase care demonstrează conceptul magazinului nostru ca strategie pentru ca clienții să se bucure de crochete și apoi să sperăm că vor cumpăra carnea noastră de vită Kobe după prima încercare.”
Pentru a limita pierderile financiare la început, Asahiya a produs doar 200 de crochete în bucătăria proprie de lângă magazinul lor în fiecare săptămână.
„Vindem carnea de vită crescută de oamenii pe care îi cunoaștem. Magazinul nostru vinde doar carne produsă în prefectura Hyogo, fie că este vorba de carne de vită Kobe, de porc Kobe sau de pui Tajima. Acesta a fost stilul magazinului încă dinainte ca eu să devin proprietar”, spune Nitta.
Producția a fost redusă, dar popularitatea a crescut
Prețul ieftin al crochetelor Extreme Croquettes este în contradicție cu calitatea ingredientelor. Acestea sunt făcute zilnic, proaspete, fără conservanți. Ingredientele includ carne de vită Kobe de trei ani și cartofi proveniți de la o fermă locală.
În cele din urmă, conceptul său unic a atras atenția localnicilor și a presei. Când a apărut un reportaj despre crochetele de la Asahiya, la începutul anilor 2000, popularitatea acestora a crescut vertiginos.
„Am încetat să le vindem în 2016, deoarece timpul de așteptare a devenit de peste 14 ani. Ne gândeam să oprim comenzile, dar am primit multe apeluri prin care ni se cerea să le oferim în continuare”, spune Nitta.
Paradox: dacă face crochete mai multe, riscă să dea faliment
Măcelăria a reînceput să accepte comenzi pentru aceste crochete un an mai târziu, dar a crescut prețul, la 3,7 dolari, adică la circa 18 lei, dar din cauza dublării prețurilor la carne, producția de crochete de acest tip a rămas neprofitabilă. S-a mai schimbat ceva în 2017, de la 200 de crochete pe săptămână, acum se fac 200 de crochete pe zi.
„În realitate, crochetele Extreme Croquettes au devenit mult mai populare decât alte produse”, spune Nitta, râzând de propria idee de afacere care îi face să piardă bani.
„Auzim că ar trebui să angajăm mai mulți oameni și să facem crochete mai repede, dar cred că nu există niciun proprietar de magazin care să angajeze angajați și să producă mai mult pentru a face mai mult deficit… Îmi pare rău că îi fac să aștepte. Eu chiar vreau să fac crochete rapid și să le trimit cât mai repede, dar dacă o fac, magazinul va da faliment.”
Din fericire, Nitta spune că aproximativ jumătate dintre cei care încearcă crochetele ajung să comande și carnea de vită Kobe, așa că este o strategie de marketing sănătoasă.
Fiecare cutie de Extreme Croquettes, care include cinci bucăți, se vinde acum la prețul de 2.700 JPY (18,40 dolari), adică 88 de lei. Magazinul trimite periodic un buletin informativ clienților care așteaptă, actualizându-i cu privire la cea mai recentă estimare de expediere.
Cu o săptămână înainte de data livrării, magazinul va confirma încă o dată livrarea cu clienții răbdători.
Clienții care primesc crochete în aceste zile și-au plasat comenzile în urmă cu aproximativ 10 ani, mai precizează CNN.
foto: Asahiya/CNN