Cuprins:
Trafic feroviar redus
Aeroportul Gisborne din Noua Zeelandă este unul dintre cele mai neobișnuite din lume. O linie ferată traversează pista principală, creând o situație unică pentru piloți și controlori de trafic.
Coordonarea între avioane și trenuri este esențială. Controlorii de trafic trebuie să sincronizeze cu precizie decolările și aterizările cu trecerile trenului pentru a evita coliziunile.
În prezent, traficul feroviar pe această linie este limitat. Din 2024, doar un tren turistic cu abur, Gisborne City Vintage Railway, traversează pista de 15 ori pe an, mai ales vara și când sosesc nave de croazieră.
Aeroportul regional are dimensiuni modeste, cu un singur terminal și patru porți. Air New Zealand operează zboruri zilnice către Auckland, cea mai lungă rută fiind către Wellington, la aproximativ 248 km distanță.
Atracții turistice în Gisborne
Orasul Gisborne are mai multe atracții care merită vizitate:
- Este cunoscut ca locul unde se poate vedea primul răsărit al zilei la nivel global, datorită poziției sale pe coasta de est a Insulei de Nord.
- Regiunea este renumită pentru podgoriile sale și plajele excelente pentru surfing.
- Cascada Rere Rockslide este considerată cel mai mare tobogan natural din Noua Zeelandă, cu o lungime de 60 m.
- Muntele sacru Maunga Hikurangi și debarcaderul Tolaga Bay, unde a ancorat căpitanul Cook, reprezintă puncte de interes istoric și cultural.
- În centrul orașului se află Art-deco Town Clock, un ceas impresionant de 17 m înălțime construit în 1934.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_bc7c3d8f4eaff01872d9ef866ad42d15.webp)
Siguranța aeroportului
Deși situația poate părea riscantă, The Sun menționează că nu au fost înregistrate incidente majore la acest aeroport. Acest lucru demonstrează că, prin coordonare atentă, avioanele și trenurile pot împărți în siguranță aceeași suprafață de rulare.
Aeroportul Gisborne rămâne astfel un exemplu unic de coexistență între transportul aerian și cel feroviar, oferind o experiență inedită atât pentru piloți, cât și pentru pasageri.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_0320cd177a7512d93eccc74b56464446.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_40c4fb59fac549bece95be4a3d37f0eb.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_5b0f1179a8fd3fa8205be3f8f46927a2.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_8e09688e1c30ca8de421e14a19b26a33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_30650e5a7ff131bc18e3e9d6f76d5803.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_afabf58ad5677a4a90ca3e43508e5114.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_d5d24e6cc733b5f8a88c756a01c42c0a.jpg)