Mergi direct la conținut »
EXCLUSIV / Capitala europeană a peroanelor-capcană. Mii de călători sunt zilnic în pericol de moarte în stațiile de tramvai
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > EXCLUSIV / Capitala europeană a peroanelor-capcană. Mii de călători sunt zilnic în pericol de moarte în stațiile de tramvai

EXCLUSIV / Capitala europeană a peroanelor-capcană. Mii de călători sunt zilnic în pericol de moarte în stațiile de tramvai

Așteptarea unui tramvai, chiar și pe durata a doar câtorva minute, se poate transforma pentru un bucureștean într-o veritabilă aventură. Ba chiar într-o tragedie. Și asta pentru că zeci de asemenea petice din beton nu au nici măcar cel mai mic element de siguranță! O bară de protecție, o lampă de semnalizare...Poate doar o bordură ceva mai înaltă de pe care aceia care folosesc mijlocul de transport pe șine privesc cum mașinile trec în goană la doar câțiva zeci de centimetri de ei.

De Cristian Burcioiu,

O raită pe străzile Capitalei demonstrează că mii de oameni care folosesc tramvaiul ca mijloc de transport în comun își pun zilnic viața în pericol! Fie pentru că așteaptă vagoanele – unele și așa extrem de vechi  și de periculoase -, pe limbile din beton trântite fără nici un parapet de siguranță în mijlocul drumului, fie că sunt nevoiți să iasă pe șosea ca să se urce în tramvaiele RATB-ului.

Bulevardul Basarabia, strada Barbu Văcărescu, Reînvierii, Calea Giulești sau bulevardele Mihalache, Nerva Traian și Mărăști sunt doar câteva dintre arterele unde oamenii sunt nevoiți să aștepte tramvaiul pe peroane-capcană sau pe trotuar pentru ca apoi să țâșnească pe carosabil, în fața mașinilor. Bucureștiul este plin de asemenea scuaruri care la ore de vârf sunt înțesate de oameni care parcă se țin unii de alții ca să nu cadă în stradă sub roțile mașinilor.

Peroanele-capcană Mii de călători sunt zilnic în pericol de moarte pentru că sunt obligați să aștepte tramvaiele pe petice din beton, printre mașinile care ciculă în viteză la doi pași ei

Mariana Romingel și Toma sunt de părere că lipsa scuarurilor și băncile montate la doi pași de carosabilul înțesat de mașini pot duce la accidente grave

”Este periculos, e foarte periculos pentru că oricând o mașină poate să dea peste noi!”

O doamnă care se recomandă Neli e, printre alți călători, pe peronul unei stații de tramvai de pe bulevardul Mihalache. Se plimbă în lungul limbii din beton, de la un capăt la altul, în așteptarea mijlocului de transport dorit. Timp ar avea pentru că tramvaiul nici nu se vede în zare. De câte ori se intersectează cu un alt călător, femeia face cu amabilitate o mișcare dibace pentru că fiecare dintre ei să rămână în siguranță pe scuar și să nu pășească din greșeală pe carosabil, în fieful mașinilor. Ar vrea să se sprijine de o bară, de un parapet, dar nu are nici o șansă pentru că asemenea elemente obligatorii de siguranță nu există!

Reportaj video într-un loc miraculos! Am fost în singurul oraș de pe Planetă care scoate campioni pe bandă rulantă. Și am găsit un antrenor român!
Recomandări

Reportaj video într-un loc miraculos! Am fost în singurul oraș de pe Planetă care scoate campioni pe bandă rulantă. Și am găsit un antrenor român!

  ”Este periculos, e foarte periculos pentru că oricând o mașină poate să dea peste noi. Am auzit de persoane lovite pe scuar, dar nu am văzut. Bine că nu am văzut…Cred că primăria ar trebui să ia măsuri să pună parapeți”, este de părere Reli care, într-un târziu, își termină plimbarea pe peronul extrem de lung care se pierde în șosea pentru că se urcă în tramvaiul dorit.

Peroanele-capcană Mii de călători sunt zilnic în pericol de moarte pentru că sunt obligați să aștepte tramvaiele pe petice din beton, printre mașinile care ciculă în viteză la doi pași ei

În stația Reînvierii, oamenii așteaptă tramvaiele pe două bănci montate de primăria sectorului 2 chiar lângă bordură, la doi pași de carosabil, pentru că acolo nu există scuar

În ”stație” , pe banca primăriei de sector, cu picioarele la doi pași de mașinile de pe carosabil

Asemenea scene pot fi întâlnite la mai tot pasul în București. Mai există însă și o altă variantă de așteptare a tramvaielor RATB. Poate ceva mai sigură, dar care tot nu este pe placul unora dintre bucureșteni. E vorba de …bănci montate la câțiva zeci de centimetri de șosea! Probabil pentru ca mașinile să poată fi parcate pe trotuar! Stația Reînvierii, plasată într-o intersecție ”nebună” este un exemplu perfect. Acolo, câteva persoane încheagă o amiciție de conjunctură în așteptarea lui 16. Sau al lui 36. Oricum două tramvaie care circulă extrem de ”relaxat” la intervale de timp care se apropie uneori chiar și de o jumătate de oră!

Campania electorală a demarat cu un val de postări fake-news. Lideri PSD promovează mesaje false
Recomandări

Campania electorală a demarat cu un val de postări fake-news. Lideri PSD promovează mesaje false

În această zonă scuarul  chiar este un lux. Nici măcar acela, așa, nesecurizat, fără elemente reflectorizante pentru noapte și fără bare de protecție nu există. Aici, ca la un semn, pietonii țâșnesc în stradă, direct pe carosabil, pentru a prinde un loc în mijlocul de transport. Firește, supervizați de șoferii care au timp să realizeze că este vorba de o stație de tramvai și opresc înainte să provoace vreo tragedie.  

”Băncile nu trebuie să stea aici, trebuie să stea acolo lângă gard…Nu e în regulă lucrul ăsta…Doamne ferește vine unul cu mașina nici n-ai timp să te scoli de aici că te-a și pocnit”, ne spune ușor indignat un bărbat care se recomandă Toma.

”Lumea se urcă în tramvai iar mașinile își continuă drumul pentru că nici nu-și dau seama că e stație”

Discuția îi captează atenția Marianei Romingel care, la rându-i, stă pe una dintre cele două bănci montate de primărie în stația ”Reînvierii”. O stație  semnalizată doar de o plăcuță strâmbă și ruginită înfășurată undeva la înălțime pe un stâlp de iluminat. Femeia e categorică:

Ca să îngroape un dosar de corupție din sănătate, un procuror DNA a căutat firma Agro Vlad, făcându-se că nu vede firma Agro-Vlad!
Recomandări

Ca să îngroape un dosar de corupție din sănătate, un procuror DNA a căutat firma Agro Vlad, făcându-se că nu vede firma Agro-Vlad!

”Nu este absolut deloc normal pentru că scuarurile sunt absolut necesare ca în orice țară civilizată. La noi, sunt aproape inexistente (n.r. scuarurile). E mare bucurie acolo unde găsim scuar de urcat în tramvai și unde e și protejat în același timp pietonul. Categoric că suntem în nesiguranță. Lumea se urcă în tramvai iar mașinile își continuă drumul pentru că nici nu-și dau seama că e stație de tramvai”.

Peroanele-capcană Mii de călători sunt zilnic în pericol de moarte pentru că sunt obligați să aștepte tramvaiele pe petice din beton, printre mașinile care ciculă în viteză la doi pași ei

Extrem de înguste, dar foarte lungi, zeci de scuaruri din București nu au nici măcar o măsură de protecție pentru miile de călători care așteaptă tramvaiul pe peroanele-capcană ale RATB

Bucureștenii vor ca în stații să fie afișat orarul mijloacelor de transport

Și, că veni vorba de lipsurile RATB-ului, Mariana profită de ocazie și îi ia la întrebări pe mai-marii regiei de transport public din Capitală.

”Când vom avea și noi din partea RATB-ului afișat, aproximativ, orele de circulație? Este incredibil! Bucureștiul nu are, Brașovul, da! Și acolo ora se respectă! Iar la noi (n.r. la București)  nici măcar idee nu au despre asta. Nici măcar nu am auzit că vor să facă asta”, adaugă femeia care știe că va trebui să depună eforturi serioase să urce scara înaltă a tramvaiului având în vedere că nu va păși de pe scuar, ci direct de pe șosea…

Legea nu prevede termene de execuție pentru securizarea peroanelor-capcană

Surse din Poliția Rutieră spun că, din diverse cauze, numai anul acesta mai mult de zece șoferi și-au ”parcat” mașinile pe scuarurile de tramvai din diverse zone ale Capitalei. Din fericire, nimeni nu a murit, dar cei care s-au aflat în calea mașinilor s-au ales cu sperieturi groaznice.

”Poliția Rutieră a făcut, de fiecare dată, recomandări către administratorul de drum care este Primăria Capitalei să monteze indicatoare de ocolire, bare și parapeți de protecție, să înalțe terasamentul și chiar să repare porțiunile de drum vălurite din apropierea peroanelor. Problema este că legea nu prevede un termen de execuție a lucrărilor”, ne-au explicat surse din Poliția Rutieră

Reprezentanții RATB nu oferă nici un fel de explicații legate de peroanele-capcană

Ziarul Libertatea a încercat, acum câteva zile, să obțină un punct de vedere de la RATB cu privire la modul extrem de periculos în care sunt exploatate scuarurile nesecurizate. Mai-marii regiei care asigură transportul public în Capitală, adică gestionarul acestor peroane-capcană folosite zilnic de mii de călători, nu au dat însă curs solicitării jurnaliștilor care au încercat să afle câte astfel de refugii nesecurizate sunt în București și care este planul, dacă este așa ceva, de reabilitare a acestora.

CITIȚI ȘI:

ANALIZĂ/ Ce poți face dacă ți-a fost afectată locuința de inundații ca urmare a furtunii de duminică

Gregorian Bivolaru o duce bine! Proaspăt eliberat din penitenciar el încasează peste 7000 de coroane, pensie de la statul suedez

EXCLUSIV/ Ce spune primarul din Ciurea despre preotul care l-a creștinat pe bebelușul mort la 20 de minute de la botez

Close
Închide
  Close