Mergi direct la conținut »
Gara de Nord ar putea fi mutată la periferia de...vest. Argumentele primarului sectorului 1, Daniel Tudorache
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Gara de Nord ar putea fi mutată la periferia de...vest. Argumentele primarului sectorului 1, Daniel Tudorache

Gara de Nord ar putea fi mutată la periferia de…vest. Argumentele primarului sectorului 1, Daniel Tudorache

Gara de Nord ar putea fi mutată la periferie, șinele de tren desființate, în loc să fie construite clădiri somptuoase iar clădirea Gării să devină muzeu. Cel puțin așa ar vrea primarul sectorului 1, Daniel Tudorache, dar ideea e greu de pus în practică și nici măcar nu-i aparține. Este rulată frecvent în campaniile electorale pentru că terenul din sectorul 1, ocupat de șinele de tren, este extrem de valoros, iar acestea taie unitatea administrativ teritorială a Bucureștiului în două. Nu există însă soluții clare la acest moment, dar problema ar putea fi discutată în comisia de elaborare a noului Plan Urbanistic General, spune arhitectul Bucureștiului, Ștefan Dumitrașcu.

De Mihai Niculescu,

„Din cauza liniilor de cale ferată care duc spre Gara de Nord, Sectorul 1 este tăiat în două, accesul dintr-o parte în alta făcându-se doar prin două poduri. Vorbim de o suprafaţă de teren foarte mare şi foarte valoroasă. Gândiţi-vă dacă CFR ar muta gara şi ar vinde acest teren, ar câştiga bani buni pentru investiţii. Automat, Gara de Nord ar rămâne în picioare şi ar fi transformată în muzeu” spunea primarul. Opinia sa nu e acceptată de toată lumea, arată un material Digi24.

E un proiect cred că de prin anii ’90 – 2000. Dar… nu ştiu. Dacă n-a demarat atunci problema, dar acum… mi-e tare greu să… Probabil c-ar mai decongestiona aici, că… deh.

Păi ce, suntem jucărie să o mutăm aşa? Staţi liniştit că nu se mută!

A mai zis senatorul ăla, spunea că să facă din Casa Poporului cazino sau hotel. Sunt din ăştia cu idei năstruşnice spun locuitorii zonei, care cunosc de ani de zile problema.

La 1872, când a fost construită, Gara de Nord se numea Gara Târgoviştei. Abia în 1988 a fost rebotezată cu numele de azi. A văzut şi-a auzit multe… A asistat la flirturi şi despărţiri, a trăit sub regi şi sub dictatori, a fost vizitată de ţari, boieri şi opincari. Acum, are tencuială căzută şi locuri pline de gunoi.

Mutarea gării spre periferia de vest nu este agreată la acest moment de Primăria Generală.

Valoarea terenurilor de sub căile ferate care ajung la Gara de Nord înspre estul Bucureştiului, într-adevăr, este mare, dar trebuie analizat foarte atent dacă merită acest efort. Iar toate problemele legate de repoziţionarea, eventuala repoziţionare, a Gării de Nord vor fi studiate la nivelul Planului Urbanistic General al Municipiului Bucureşti, care este în lucru la un consorţiu format, condus de Universitatea de Arhitectură şi Urbanism. Este prematur a se da o soluţie la acest momenta spus Ştefan Dumitraşcu, arhitectul şef al Capitalei.


Citește și: INTERVIU / Cine este, de fapt, Nicolae Robu, excentricul primar al Timișoarei? Ne-a povestit chiar el (GALERIE FOTO)


 

Close
Închide
  Close