Traficul cu migranți între Franța și Marea Britanie

Traficul de migranți între Franța și Marea Britanie ia o nouă turnură, conform unui articol publicat de Daily Mail. Traficanții ascund acum migranții în mașini pe feriboturi, de unde aceștia se transferă în camioane în timpul traversării Canalului Mânecii.

Această metodă, aparent inițiată de grupări albaneze, este descrisă ca fiind „ușoară” și „cu risc scăzut”. Ea necesită doar ca traficantul să-și ascundă clientul în portbagajul mașinii pentru a-l urca pe feribot.

Cum funcționează noua metodă de trafic

Odată ajunși pe puntea pentru mașini a feribotului, migrantul iese din vehicul și se ascunde într-un camion, de obicei tăind prelata. Traficantul transmite apoi numărul de înmatriculare al camionului unui complice din Marea Britanie, care urmărește vehiculul după ce acesta părăsește Dover și preia migrantul când se oprește.

Imigranți ilegali transportați cu barca în Anglia, din Franța, merg pe jos în momentul în care au ajuns la țărm.
Camioanele sunt verificate pentru pasageri clandestini în Calais și apoi pre-autorizate pentru intrarea în Marea Britanie. Foto: Profimedia
Cazul bărbatului răpit pe stradă în Timișoara pentru a fi forțat să cerșească la Cluj-Napoca. Fugise de abuzatori din Franța în România
Recomandări
Cazul bărbatului răpit pe stradă în Timișoara pentru a fi forțat să cerșească la Cluj-Napoca. Fugise de abuzatori din Franța în România

Șoferul camionului nu este conștient de implicarea sa, dar riscă o amendă de până la 10.000 de lire sterline dacă migrantul este descoperit în vehiculul său de către autorități.

Provocare pentru autoritățile de frontieră

Tony Smith, fost șef al Border Force (Poliția de Frontieră britanică) între 2012 și 2013, a declarat pentru Radio 4 că este imposibil pentru autoritățile de frontieră să verifice fiecare mașină care intră în Marea Britanie, din cauza volumului mare de trafic.

„În ceea ce privește verificările manuale, vă puteți imagina cum ar funcționa acest lucru în timpul traversărilor aglomerate cu feribotul din timpul verii? Ar fi un strigăt de revoltă din partea industriei turismului”, a spus el, pentru Daily Mail.

Imigranții ilegali stând pe o barcă gonflabila și fiind transportați pe apă către un vapor. Fiecare cetățean are vestă de salvare.
În ciuda riscului continuu de contrabandă prin camioane, atenția principală rămâne concentrată pe traversările cu bărci mici. Foto: Profimeia

Smith a explicat că camioanele sunt verificate pentru pasageri clandestini în Calais și apoi preautorizate pentru intrarea în Marea Britanie, ceea ce înseamnă că este puțin probabil să fie reexaminate la Dover.
Întrebat ce ar putea face Border Force în privința migranților care se urcă în camioane în timpul traversării Canalului, Smith a răspuns: „Nimic. Nu există nimic ce ar putea face Border Force în această privință, pentru că vehiculul a fost deja autorizat pentru intrarea în Marea Britanie de către ofițerul Border Force care l-a examinat în Franța”.

Generalul de top al lui Vladimir Putin anunță că „Al Treilea Război Mondial a început”: „Nimeni să nu se joace cu noi cum au făcut-o cu Iranul”
Recomandări
Generalul de top al lui Vladimir Putin anunță că „Al Treilea Război Mondial a început”: „Nimeni să nu se joace cu noi cum au făcut-o cu Iranul”

Autoritățile se concentrează pe verificarea traseelor bărcilor mici

În ciuda riscului continuu de contrabandă prin camioane, atenția principală rămâne concentrată pe traversările cu bărci mici. Sâmbătă, 1.195 de persoane au sosit cu bărci mici – a cincea cea mai mare cifră zilnică înregistrată vreodată.

Un raport recent al HM Inspectorate of Constabulary a avertizat că focusul Guvernului și al Agenției Naționale împotriva Criminalității pe traversările Canalului ar putea „duce la oportunități ratate în alte domenii ale criminalității legate de imigrație, cum ar fi intrările clandestine cu vehicule”.

Conform unui raport al autorității de supraveghere a imigrației și frontierelor, aproximativ 5.000 de „intrări clandestine” au fost descoperite anul trecut la controalele de frontieră britanice din Calais, Coquelles și Dunkirk.

În anul fiscal 2023/24, Programul de Sancțiuni Civile pentru Intrări Clandestine al Ministerului de Interne a emis 1.276 de amenzi în valoare de aproape 10 milioane de lire sterline șoferilor în ale căror vehicule au fost găsiți migranți ascunși, fie în nordul Franței, fie după traversarea în Marea Britanie.

În toamna anului trecut, inclusiv un cetățean român a fost acuzat că ar fi șeful unei rețele de trafic cu migranți. Bărbatul a fost dus cu lanțuri la picioare la un tribunal din Germania, acolo unde urma să fie judecat. Individul riscă peste 5 ani de închisoare dacă faptele se adeveresc.

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.