Mergi direct la conținut »
Miliardarul indian de la Sidex Galați vrea să devină principalul furnizor din industria auto românească. Planurile lui  Sanjeev Gupta și promisiunile neonorate de acum 11 ani
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Miliardarul indian de la Sidex Galați vrea să devină principalul furnizor din industria auto românească. Planurile lui Sanjeev Gupta și promisiunile neonorate de acum 11 ani

Miliardarul indian de la Sidex Galați vrea să devină principalul furnizor din industria auto românească. Planurile lui Sanjeev Gupta și promisiunile neonorate de acum 11 ani

Miliardarul indian care preia combinatul Sidex Galați vrea să își extindă afacerile în industria auto din România. Miliardarul Sanjeev Gupta, aflat în prin proces de cumpărare al combinatului de la Galați, și-a pregătit deja planul de investiții. Gupta este unul din cel mai importanți furnizor de materie primă pentru industria auto din Marea Britanie și vrea să facă același lucru și în România. Combinatul va produce tablă galvanizată pentru fabricile de autoturisme de la Pitești și Craiova, dar pentru asta are nevoie de investiții suplimentare. Sanjeev Gupta a mai promis locuri de muncă, stabilitate financiară, și investiții care să relanseze comunitatea și cu 11 ani în urmă. Promisiunile nu au mai fost duse la bun sfârșit iar singurul ieșit în câștig a fost el. Totul printr-un contract modificat în favoarea sa, într-un business la Oltenița.

De Mihai Niculescu,

Sunt primele zile aici pentru noi în România, dar ce pot spune este că 100% vom explora toate oportunităţile din industria auto (fabricile Renault şi Ford – n.r.), pentru că este, de asemenea, o parte cheie a strategiei noastre. În Marea Britanie suntem un furnizor important pentru industria auto, atât de componente de aluminiu, cât şi de oţel. Vrem şi în România să facem acelaşi lucru ca şi în Marea Britanie. România are anumite avantaje cheie în ceea ce priveşte industria auto. Aceasta este legată foarte mult de costuri. Să fii prezent în Europa şi să ai o bază de cost bună este o oportunitate cheie. Alte ţări din regiune au valorificat deja acest avantaj, însă România nu, dar noi intenționăm să examinăm acest lucru.“ a spus Gupta, citat de zf.ro

Combinatul din Galaţi ar avea nevoie de investiţii suplimentare pentru a putea furniza tablă galvanizată pentru industria auto din România. În prezent, fabrica de la Pitești importă cea mai mare parte a tablei galvanizate din Slovacia.

Sanjeev Gupta a mai făcut promisiuni neonorate. Culisele unei afaceri bune doar pentru el

Bunele intenții ale miliardarului indian au fost anunțate, vineri, în cadrul unei întâlniri oficiale cu sindicatele. Sanjeev Gupta a anunțat că are de gând să facă investiții de 300 de milioane de euro, că va mări semnificativ capacitatea de producție a combinatului SIDEX, iar locurile de muncă din fabrică sunt garantate.

A mai promis însă asta și în 2007, într-o altă afacere care însă nu a mai fost dusă la bun sfârșit, relatează evz.ro

În 2007, Gupta a promis că va ridica ”un combinat metalurgic de ultima generație, cel mai avansat din Europa”, pe locul fostei turnătorii Turol din Olteniţa, şi a spus atunci că va crea 500 de noi locuri de muncă. Timp de 11 ani, promisiunile indianului miliardar nu s-au îndeplinit și singurul care a ieșit în câștig a fost chiar el. De ce? Pentru că și-a trecut în proprietate două terenuri cedate de stat pentru a porni afacerea promisă, care, până la urmă a fost uitată.

Lecții împotriva traficului de persoane cu copii de 13-14 ani în cea mai expusă zonă a României. „Până să fie cazul Caracal, directorii și profesorii nu erau foarte receptivi”
Recomandări

Lecții împotriva traficului de persoane cu copii de 13-14 ani în cea mai expusă zonă a României. „Până să fie cazul Caracal, directorii și profesorii nu erau foarte receptivi”

Acum 11 ani, firma TransDanube Industries SRL, deținută de familia Gupta, prin offshore-ul cipriot Cobrom Investments ltd, a cumpărat de la Primăria Oltenița 14 hectare de pământ pe malul Dunării, pe strada Portului, pe terenul fostei întreprinderi metalurgice Turol. Prețul la care s-a făcut tranzacția a fost sub prețul pieței, pentru că contractul cu indienii avea o clauză care îi obliga ca în termen de cinci ani să realizeze promisiunea de a ridica combinatul metalurgic Turol. Dacă nu s-ar fi achitat de promisiune, indienii ar fi trebuit să restituie terenul și să piardă și banii plătiți pe acesta.

Așa numita ”clauză suspensivă” a fost eliminată în 2010, de Consiliul Local. Până atunci însă, firma miliardarului indian doar dărâmase fosta fabrică Turol și nivelase terenul.

Statele Unite, traversate cu mașina de la Est la Vest în 27 de ore. Drumul de la Nădlac la Constanța, o distanță de 5 ori mai mică, durează peste 10 ore!
Recomandări

Statele Unite, traversate cu mașina de la Est la Vest în 27 de ore. Drumul de la Nădlac la Constanța, o distanță de 5 ori mai mică, durează peste 10 ore!

Chiar investitorul indian a cerut acest lucru, spunând că acea clauză îl împiedică să obțină un împrumut de la o bancă, în valoare de 100 de milioane de euro. Între timp, Consiliul Local Oltenița i-a mai vândut o bucată de teren, iar firma lui Gupta a ajuns să dețină aproape 36 de hectare de teren pe malul Dunării. Clauza suspensivă a fost eliminată în același mod, iar combinatul metalurgic de la Oltenița a rămas doar pe hârtie.

Iată conținutul articolului eliminat din contractul de vânzare-cumpărare, care le-a permis indienilor să renunțe la investiție, dar să rămână cu terenurile:

Cumpărătoarea intră în stăpânirea de fapt a imobilului azi, data autentificării prezentului contract fără nicio altă formalitate, urmând ca proprietatea asupra imobilului să se transfere la data realizării investiţiei, adică la data realizării recepţiei preliminare a unor depozite şi construcţii industriale conform HCL 49/2011 (numit în continuare „Investiţie”) şi a semnării procesului verbal de recepţie preliminară a investiţiei (…) Termenul de realizare a investiţiei menţionate (ca parte a unei investiţii complexe ce se va dezvolta de către Cumpărătoare) este de 5 ani. În cazul în care, până la data stabilită în contractul de vânzare-cumpărare, investiţia specificată nu este realizată, contracul este rezolvit de plin drept, construcţiile realizate până la data respectivă trecând în proprietatea privată a municipiului Olteniţa, urmând ca preţul achitat să fie reţinut ca şi contravaloare a folosinţei terenului (conform Anexei nr. 3 la HCL nr. 48/2010, astfel cum a fost modificată prin art. 3 din HCL/49/2011)”.

Sursa foto: Liberty Group


Citește și: 1.600 de euro câştigă, în medie, un angajat Metrorex. Salariații de la metrou amenință că opresc circulația în subteran, pentru salarii mai mari cu 42%


 

Close
Închide
  Close