Printre cei care au beneficiat de transport cu ambulanța la spitale din străinătate sunt procurori, medici și oameni de afaceri, care nu erau nici cazuri critice, nici cazuri sociale.
În schimb, pacienţii ar fi plătit mii de euro pentru aceste servicii, dar totuși mult mai puțin decât ar fi plătit în cazul transportului cu ambulanțe private.
Managerul Serviciului de Ambulanță București-Ilfov spune că transporturile au fost făcute au aprobarea Ministerului Sănătății sau a Departamentului pentru Situații de Urgență.
Ancheta tolo.ro conține mărturii ale mai multor angajați ai Serviciului de Ambulanță București-Ilfov.
”Oameni cu bani și influență. Unul dintre primii cinci avocați ai României. Cineva din procuratură. Tatăl unui multimilionar. Pila unui șef de mare companie privată din România care are influență la stat. Sînt cîteva exemple. Ce fac ei? Apelează la un serviciu al statului, pe care-l plătesc mai puțin decît ar plăti o ambulanță privată. Numai că ambulanțele publice nu au voie să facă transporturi decît dacă sînt urgențe sau cazuri sociale. Două cazuri cred că au fost sociale din cele pe care am fost puși să le transportăm!”, declară un șofer al Ambulanței București citat de tolo.ro.
”Oricine ia fișele de transport ale ambulanțelor pentru aceste transporturi speciale poate vedea din GPS că mașinile merg pînă la graniță și apoi traseul se întrerupe. Drumul pînă la graniță nu e nici el trecut în fișă că nu e vreun transport intraspitalicesc normal” ”Dacă cineva vrea, va descoperi repede. Iar sistemul 112 e conceput ca să nu poată fi șterse înregistrările cu GPS-ul mașinilor. Doar STS ar putea să le modifice, dar oricîți prieteni are doamna Alis Grasu nu cred că face cineva din STS asta!”, mai spune șoferul.
Alis Grasu: „Nicio ambulanță nu părăsește România fără documentație legală”
Referitor la investigația jurnalistului Cătălin Tolontan, Alis Grasu, șefa Serviciului de Ambulanță București-Ilfov a explicat că nicio ambulanță nu părăsește România fără documentație legală și fără autorizație pentru drum. Aceasta a mai spus că în ultimii 4 ani au existat 15 solicitări pentru transport în străinătate. Dintre acestea, au fost câteva solicitări de transport în străinătate a unor pacienți, cu acordul Ministerului Sănătății și a Departamentului pentru Situații de Urgență. Cele mai multe au fost cazuri de repatriere, a spus Alis Grasu la Digi 24.
Șefa Ambulanței București-Ilfov a negat faptul că au fost efectuate transporturi în Turcia și Austria. În ceea ce privește identitatea persoanelor care au beneficiat de transportul cu ambulanța, Alis Grasu a spus că nu a știut niciodată ce meserie au pacienții.
„În momentul în care ajung la noi cererile de transport, toate sunt cu diagnostic, cu avize, nu analizăm starea materială, niciodată nu am cunoștință de acest lucru, nici poziția socială. Pentru noi ei sunt pacienți în stare gravă care au avut nenorocul să se îmbolnăvească în străinătate și să nu se mai poată întoarce în România”, a explicat Alis Grasu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro