Odată cu creșterea salariului minim pe economie la 1 mai, de la 1050 de lei la 1250 de lei tariful pe oră al zilierilor va fi, de asemenea, majorat. Astfel, persoanele care prestează activităţi necalificate cu caracter ocazional pentru un beneficiar, așa numiții zilieri, vor primi bani mai mulți pentru munca prestată, întrucât cuantumul renumerației nu poate fi mai mic decât valoarea pe oră a salariului minim brut pe ţară garantat în plată.
Astfel, valoarea pe oră a salariului minim brut va crește de la 6.225 de lei la 7.382 de lei pentru o medie de 169.333 ore de lucru pe lună.
Legea spune că toți cei care angajează zilieri sunt obligați să sa întocmească zilnic un registru în care să-i înregistreze pe aceștia. Excepție fac perioadele în care nu se folosesc zilieri.
De asemenea, angajatorii sunt obligați să înainteze lunar, către insectoratul teritorial de muncă (ITM), un extras al Registrului de evidență a zilierilor, până cel târziu la data de 5 a fiecărei luni.
Angajatorii care nu înființează registrul sau care nu-l completează înainte de începerea activității zilierilor pot fi amendați cu 6000 de lei. Aceeași sancțiune se aplică dacă registrul nu este întocmit zilnic sau dacă nu este transmis lunar către ITM. În sarcina angajatorilor este și plata impozitului pe venit,16 la sută.Totodată,nimeni nu va putea angaja ca zilieri,persoane mai mici de 15 ani,dar,doar,dacă au acordul părinților sau al tutorelui legal. Zilierul nu are nicio obligație de paltă către stat.Acesta poate dacă vrea să își plătească asigurăir de sănătate,somaj sau contribuție la pensie.