Mergi direct la conținut »
SĂRACI, dar OPTIMIŞTI: Românii speră la creşterea veniturilor

De Ileana Ilie,

În ultimul an, economia românească a înregistrat o creștere puternică. A durat însă destul de mult timp pentru ca și consumatorii să aibă încredere în acest salt, arată rezultatele unui sondaj privind climatul de consum în Europa şi alte 14 ţări emergente.
În consecință, în prima jumătate a anului 2014, așteptările economice au fluctuat între -17 puncte și -10 puncte. În a doua jumătate a anului, încrederea într-o creștere susținută s-a consolidat treptat. În decembrie, suspiciunile au părut să dispară și indicatorul a sărit de la 9,3 puncte la 17,7 puncte.
Consumatorii români au început să creadă mult mai repede că propriile lor perspective privind veniturile se vor îmbunătăţi în condiţiile în care aşteptările privind veniturile au crescut de la -8.9 puncte, în decembrie 2013, la -0,7 puncte, în iunie.
De asemenea, pe parcursul celei de-a doua jumătăţi a anului trecut, indicatorul şi-a consolidat poziţia în mod semnificativ, situându-se cu mult peste zero, iar în decembrie indicatorul se situa la 15,7 puncte, urcând astfel la cea mai ridicată valoare înregistrată din octombrie 2008.
„Aceasta nu a influenţat încă în mod semnificativ dorinţa de cumpărare. Indicatorul a rămas sub zero pe tot parcursul anului. Cea mai coborâtă valoare, de -14 puncte, a fost înregistrată în iunie, indicatorul atingând valoarea maximă, de -3,8 puncte, în decembrie. Cu toate că dezvoltarea economică este extrem de pozitivă şi şomajul rămâne la un nivel foarte coborât, de 6,5 procente, consumatorii români au nevoie de tot venitul disponibil pentru cheltuielile de zi cu zi. Deocamdată, aceştia au foarte puţini bani rămaşi pentru cumpărături majore. În decembrie, suspiciunile au părut să dispară şi indicatorul a sărit de la 9,3 puncte la 17,7 puncte”, arată același studiu.
 

 
 
Close
Închide
  Close