Libertatea a scris recent despre acest caz, în care mai mulți consumatori acuză de înșelăciune firma Mex Rent a Car.

Aceștia susțin că societatea de închiriere de mașini, care operează în România prin firma Teamnet Asig, le-a luat banii prin aceeași metodă.

Mai precis, oamenii acuză că depozitul în bani care se cere înainte de predarea mașinii, o sumă blocată în general pe cardul de credit, nu mai este returnat la predarea autoturismului, sub pretextul producerii de daune.

Depozite nereturnate

Unor clienți diferiți li s-au arătat aceleași fotografii pentru presupuse daune. Aceștia acuză că daunele au fost inventate.

Simona Zamfir este unul dintre clienții păcăliți. Aceasta locuiește în SUA și a închiriat o mașină de la Mex Rent a Car prin intermediul Expedia dinainte de a veni în țară. Potrivit facturii Expedia, trebuia să plătească 225 de dolari (920 de lei), dintre care 16,63 dolari (68 lei) era închirierea în sine a mașinii, iar 209 dolari (852 lei) era asigurarea de accident.

La Otopeni i s-a mai cerut un depozit de 9.363 lei, despre care i s-a spus că va fi returnat când va aduce mașina înapoi. La returnare însă i s-au mai cerut însă alți 7.580 lei, astfel că a plătit în total peste 17.000 de lei, adică peste 3.500 de euro. Ea spune că nu a adus daune mașinii.

Angajații DSP București, testați de urgență pentru Covid înainte de vizita lui Iohannis. „Până acum nu i-a interesat de noi, acum ne-au luat în turmă”
Recomandări
Angajații DSP București, testați de urgență pentru Covid înainte de vizita lui Iohannis. „Până acum nu i-a interesat de noi, acum ne-au luat în turmă”

Când a ajuns în SUA, s-a adresat Expedia pentru a-și recupera banii. A făcut trei solicitări, dar la toate i s-a răspuns la fel.

”Ne-am coordonat cu Mex Rent a Car și ne-au informat că ați avut o asigurare oferită de o terță parte și că ei au explicat cum funcționează aceste asigurări. Aceștia v-au informat că ați provocat daune vehiculului așa că a trebuit să plătiți suma întreagă către ei. Toate cheltuielile au fost aplicate corect, iar documentația a fost semnată pentru acceptare. Astfel, regretăm să te informăm că nicio returnare de fonduri nu va fi efectuată, la consilierea dânșilor”, se arată în ultimul răspuns primit de la Expedia.

Mai departe, compania americană atașează și o serie de documente primite de la firma de închiriere.

Interlopii i-au crescut datoria de 10 ori unui muzician pentru trei perechi de adidași. Reacția mamei muzicianului
Recomandări
Interlopii i-au crescut datoria de 10 ori unui muzician pentru trei perechi de adidași. Reacția mamei muzicianului

“Este penibil”

Clienta spune însă că angajații firmei au mințit și că i s-a cerut să plătească daune chiar dinainte să verifice mașina.

”Eu am avut trei plângeri diferite. Toate trei mi le-au închis cu același comentariu, în mare. Eu am răspuns la e-mail-ul lor prin care mi se comunica că ei au investigat, dar nu mai răspunde nimeni după. La telefon le explic situația, spun că înțeleg și că trebuie să se faca ceva în legătură cu asta, dar apoi închid plângerea. Este penibil‟, a declarat Zamfir, pentru Libertatea.

Într-un alt e-mail către Expedia, Simona Zamfir arată că ea cumpărase deja asigurare prin Expedia, astfel că nu trebuia să i se rețină nicio sumă.

Aceeași poză, folosită în două cazuri

O altă româncă păcălită a venit din Elveția împreună cu soțul său. Aceștia spun că le-a fost luată suma 2.225 de euro pentru “depozit” și alte 640 de euro pentru presupuse daune aduse mașinii. Adică peste 2.800 de euro.

Ce a scos la vânzare pe OLX una dintre companiile municipale înființate de Robert Negoiță
Recomandări
Ce a scos la vânzare pe OLX una dintre companiile municipale înființate de Robert Negoiță

Mai mult, aceștia susțin că li s-a arătat aceeași poză cu cea prezentată Simonei Zamfir atunci când au fost justificate daunele asupra mașinii. În fotografie se observă trei puncte de lovire pe parbriz.

Gigantul Expedia se spală pe mâini în cazul românilor păcăliți la închirierea mașinilor pe Aeroportul Otopeni
Poza cu parbrizul lovit, despre care două cliente spun că le-a fost arătată ca jutificare a daunelor solicitate

Și ea a făcut plângere către Expedia, unde a detaliat schema.

”Vă rog să ne spuneți ce mai are nevoie Expedia pentru investigația sa? Dacă sunteți dornici să vindeți vouchere pentru acești escroci fără să încercați să înțelegeți modalitatea prin care aceștia își înșală clienții atunci sunteți complici ai lor!”, a scris aceasta în plângerea către Expedia.

Nici în cazul său sumele nu au fost returnate. Aceasta a contractat deja un avocat și își caută dreptatea în justiție.

Cine este Expedia

Expedia este cea mai mare agenție de turism din lume și cea mai mare din domeniul online.

Compania are sediul în SUA. Are o capitalizare bursieră de aproape 13 miliarde de dolari și peste 25.000 de angajați la nivel mondial.

Deține mai multe platforme online și site-uri de agregare, de la cea omonimă Expedia.com la Hotels.com, HomeAway, Hotwire.com, Orbiz, Travelocity, Trivago sau CarRentals.com.

Anul trecut, Expedia a avut venituri totale de 12 miliarde de dolari și un profit net de 565 milioane.

Gigantul Expedia se spală pe mâini în cazul românilor păcăliți la închirierea mașinilor pe Aeroportul Otopeni

În acest an, compania a fost lovită dur de pandemia de coronavirus, iar încăsările sale s-au prăbușit. Acestea au scăzut de la 5,7 miliarde de dolari în primele șase luni din 2019 la 2,77 miliarde de dolari în același interval din 2020, sub jumătate față de anul anterior.

Cine este Mex Rent a Car

Mex Rent a Car este la rândul său o multinațională, dar sediul său este în Mexic. 

Compania este prezentă și în SUA, Canada, Iordania, Grecia, Polonia și multe alte țări. În România, aceasta activează prin firma Teamnet Asig SRL.

Firma din România cere eliminarea articolului inițial și amenință 

După apariția articolului inițial, Teamnet Asig a trimis o somație Libertății și a cerut eliminarea articolului atât de pe site, cât și de pe Facebook.

Libertatea a încercat de mai multe ori să ia legătura cu companiile, atât cea din România, cât și cea din Mexic, în privința acuzațiilor care sunt aduse de clienți.

În notificare, firma respinge acuzațiile și spune că sunt încheiate cu toți clienții ”contracte în care sunt prevăzute pe lângă prețul pentru serviciul de închiriere și răspunderea acestora în caz de daună și modalitatea de încasare a daunei”.

Astfel, Teamnet Asig spune că acei clienți nu au fost escrocați, ci între ei și firmă au existat rapoarte contractuale.

Aceasta susține că la predarea mașinii se face o verificare a mașinii, iar această evaluare este filmată. La restituire automobilului, verificarea se face împreună cu clientul.

”Penalitățile pentru daunele suplimentare astfel constatate se încasează conform prevederilor contractului de închiriere numai cu acordul și semnătura clientului, la momentul restituirii mașinii în prezența acestuia”, spune firma.

Nu semnezi, nu se ”închide dosarul”

Clienții contrazic însă această variantă: aceștia spun că pagubele sunt mici zgârieturi sau lovituri despre care numai personalul știe. Mai mult, clienții sunt mereu zoriți de angajații firmei, totul este pe fugă și li se spune că fără semnătură nu se poate ”închide dosarul‟ și nu pot primi înapoi ”depozitul”.

O parte dintre aceștia au făcut plângeri către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar plângerile au fost redirecționate către serviciul de investigare a criminalității economice din cadrul Poliției Ilfov.

Citeşte şi:

Doctorul care a făcut primul transplant de măduvă în România a murit de COVID, iar familia face acuzații grave. ”Nu i-au acordat tratamentul vital, pentru că lipsea semnătura unui director”

Cum a dus o lecție despre libertatea de exprimare în Franța la decapitarea profesorului, într-un atac terorist

Joaquin Phoenix nu mai vrea să fie sex-simbol

Gestul unui hoț când și-a dat seama că e în casa lui Maradona. Incredibil ce a urmat
PARTENERI - GSP.RO
Gestul unui hoț când și-a dat seama că e în casa lui Maradona. Incredibil ce a urmat
BOMBĂ! Petre Roman, DESFIINȚAT de o femeie! Ce a putut să facă fostul premier, este JENANT
PARTENERI - PLAYTECH
BOMBĂ! Petre Roman, DESFIINȚAT de o femeie! Ce a putut să facă fostul premier, este JENANT
Horoscop 28 noiembrie 2020. Gemenii ar putea descoperi că au destule motive de bucurie și de optimism
HOROSCOP
Horoscop 28 noiembrie 2020. Gemenii ar putea descoperi că au destule motive de bucurie și de optimism
Un bărbat din Indonezia, care a violat un copil, a fost biciuit în public de 146 de ori. Ce a făcut de durere
Știrileprotv.ro
Un bărbat din Indonezia, care a violat un copil, a fost biciuit în public de 146 de ori. Ce a făcut de durere
ŞOC! Băiatul care a prevestit pandemia anunţă o nouă TRAGEDIE pentru omenire. Ce urmează să se întâmple între decembrie 2020 şi martie 2021
Telekomsport
ŞOC! Băiatul care a prevestit pandemia anunţă o nouă TRAGEDIE pentru omenire. Ce urmează să se întâmple între decembrie 2020 şi martie 2021