De Daniel Ionașcu,

Situația vine după ce săptămâna trecută a intrat în vigoare o modificare legislativă care permite Poliției să amendeze șoferii care lucrează cu companiile respective sau să le ridice plăcuțele de înmatriculare pentru 6 luni.

Șoferii celor trei companii nu dețin autorizații și licențe pentru transport persoane.

Taximetriștii îi acuză de concurență neloială și evaziune fiscală

Taximetriștii au protestat de nenumărate ori în ultimii trei ani cerând modificarea legislației pentru a interzice ”pirateria”. Aceștia acuză Uber și celelalte firme de profil că le fac concurență neloială din cauză că nu trebuie să plătească pentru autorizații. De asemenea, îi acuză de evaziune fiscală, veniturile din transportul persoanelor transferându-se în Olanda.

Uber a pierdut chiar un proces definitiv pe această cale în Cluj-Napoca.

Anterior, Curtea Europeană de Justiție a decretat că Uber este o companie de transport, nu o aplicație, așa cum argumenta, astfel că are nevoie de autorizații și licențe de transport.

Ce spun companiile

Companiile din domeniu spun însă activitatea lor ar trebui reglementată într-un mod care să le permită activitatea, având în vedere că peste 2,5 milioane de români folosesc serviciile lor, iar 20.000 de români își asigură veniturile prin intermediul lor.

Acestea mai susțin că plătesc taxe și impozite în valoare de 60 de milioane de euro, însă această sumă este discutabilă.

Numărul șoferilor activi a scăzut cu 25% într-o zi

”Guvernul a emis o Ordonanță de Urgență, intrată în vigoare pe 16 mai, ce modifică legea taximetriei. În urma acestei modificări, a început un val de abuzuri din partea taximetriștilor și a poliției asupra șoferilor parteneri: amenzi, intimidări, bătăi, mașini confiscate. Prin urmare, numărul șoferilor activi pe platformă a scăzut cu 25% într-o singură zi, iar timpul de așteptare s-a mărit la peste 10 minute.

Ridesharing-ul a fost reglementat cu succes în 14 țări europene, dar România întârzie să facă acest lucru, lăsând acest domeniu pradă abuzurilor și incertitudinii.

Fără o Ordonanță de Urgență care să reglementeze urgent aceste servicii, activitatea va fi serios perturbată, fiind afectați atât cei 2.5 milioane de utilizatori ai acestor platforme, cât și cei 20.000 de șoferi parteneri”, se arată în textul petiției.

Există, însă, și reversul medaliei: Uber și Bolt sunt acuzate că își tratează prost șoferii, atât în România, cât și la nivel mondial.

Ilie Dumitrescu a recunoscut aventura cu soția unui polițist: "Omul m-a sunat și mi-a spus..."
GSP.RO

Ilie Dumitrescu a recunoscut aventura cu soția unui polițist: "Omul m-a sunat și mi-a spus..."

Horoscop 15 noiembrie 2019. Vărsătorii trebuie să evite stresul prelungit și intens
HOROSCOP

Horoscop 15 noiembrie 2019. Vărsătorii trebuie să evite stresul prelungit și intens