MENIU CAUTĂ

Telekom este sponsorul al echipei naționale de fotbal a României. Parteneriatul durează din 2015. Reacția companiei germane

Distribuie

Eventuala plecare din România a companiei Telekom ar reprezenta o lovitură grea pentru fotbalul românesc, mai exact pentru echipele din Liga 1 și pentru naționala României.

Federația Română de Fotbal a semnat în iunie 2015 un parteneriat strategic în urma căruia grupul de companii Telekom a devenit sponsorul principal al echipei naționale de fotbal a României. În baza înțelegerii, bugetul FRF este alimentat anual cu un milion de euro.

Zvonul retragerii Telekom din România pune pe jar echipele din Liga 1, deoarece nu se știe încă cine va plăti drepturile TV, preluate recent de societatea eAD pentru următorii cinci ani pentru 28 de milioane de euro pe sezon.

Potrivit Gazetei Sporturilor, nici RCS-RDS, nici Telekom nu și-au asumat că vor transmite împreună campionatul de fotbal, ca până acum. În plus, GSP citează surse LPF care susțin că eAD nici nu a garantat achitarea celor 28 de milioane de euro anual, iar afacerea depinde de apariția unei televiziuni care să preia meciurile.

Fără banii din drepturile TV, falimentul bate la ușa Ligii 1. ”Dacă vorbim strict de acest eveniment, poate fi o problemă dispariția unui operator. În condițiile în care un operator dispare, iar televiziunile ar avea o problemă de plată către fotbal, impactul e greu de măsurat și poate fi catastrofal.

Știm că bugetele noastre vin în proporție de 60 de procente din drepturile TV. Trebuie să fim foarte vigilenți și să găsim soluții. Nici infrastructura nu ne ajută deloc, sunt multe stadioane din anii ’70 lipsite de orice facilitate. Politicul ar trebui să ne înțeleagă că trebuie să facem din fotbal un spectacol”, a spus Valeriu Iftime, patronul FC Botoșani, la emisiunea GSP Live.

Libertatea a obținut o primă reacția din partea colosului german. ”În acest moment, nu suntem în măsură să vă oferim niciun răspuns referitor la încetarea operațiunilor din România”, Departamentul de Comunicare Deutche Telekom AG.

Brand-ul Telekom România este prezent pe piața românească din 2014, după rebrandingul comun al Romtelecom și Cosmote.

Pe plan internațional, Telekom sponsorizează echipele de fotbal, precum Bayern Munchen sau Ferencvárosi TC, dă denumirea campionatului din Austria, T-Mobile Bundesliga, și are propria echipă de ciclism. Compania cu sediul la Bonn mai este implicată în baschet și hochei.


Citește mai multe despre telekom pe Libertatea.

Comentarii