Dezvăluirile despre cei responsabili pentru accidentul feroviar din Grecia, în urma căruia cel puțin 57 de oameni și-au pierdut viața, continuă. Fostul șef de gară din Volos, Giorgios Apostoleris, se plânge că șeful stației din Larissa a comis aceeași greșeală, în ziua tragediei, punând două trenuri din sens opus pe aceeași linie, scrie To Vima.
„Șeful stației Larissa a pus un tren suburban Larissa pe șinele greșite, dar mecanicul și-a dat seama de eroare, a inversat macazul și s-a întors la linia principală”, susține un fost șef de gară din Volos, Giorgios Apostoleris.
„Din păcate, a doua oară greșeala nu a fost corectată“, a mai declarat fostul șef de gară din Volos.
Anterior, Giorgios Bartzokis, avocatul uneia dintre victime, a susținut că șeful de gară nici nu se afla în stație la momentul tragediei, ci era într-o cafenea, de peste drum de gară, și doar lăcătușul de serviciu era la post. Informațiile nu s-au confirmat.
Audiat azi, pe fondul protestelor anunțate la Atena
Șeful gării din Larissa a fost arestat miercuri, fiind acuzat de ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă și intervenție periculoasă în transportul vehiculelor, potrivit poliției.
El urmează să fie prezent în instanță duminică, 5 martie, notează The Guardian, pe fondul unor proteste anunțate în Grecia.
Riscă închisoare pe viață dacă va fi găsit vinovat, dar avocatul său a susținut că „sunt în joc și alți factori”.
Radiodifuzorul public ERT a raportat că șeful de stație, al cărui nume nu a fost dat publicității, a fost numit în această funcție cu doar 40 de zile mai devreme, după o pregătire de doar trei luni.
Pe lângă șeful stației Larissa, au mai depus mărturie trei persoane.
- reprezentantul companiei Hellenic Train,
- șeful mecanicilor de tren din Larissa,
- șeful caselor de bilete din gara Larissa.
Surse juridice au sugerat că anchetatorii au în vedere acuzații penale împotriva managerilor Hellenic Train, operatorul care a preluat rețeaua feroviară în 2017.
Anchetă extinsă și la altă stație
Între timp, scrie To Vima, este de așteptat ca ancheta să fie extinsă la stația Neoi Poroi, ultima prin care a trecut trenul comercial înainte de coliziunea fatală cu trenul de călători.
De asemenea, a fost găsită și așa-numita „cutie neagră”, care este de așteptat să joace un rol foarte important în acest caz.
Spre deosebire de cutia neagră a avionului, cea a trenului înregistrează doar viteza și mișcarea garniturii, adică poate arăta dacă mecanicul a încercat să încetinească trenul.
Accidentul a avut loc marți, 28 februarie, cu puțin înainte de miezul nopții. Un tren de pasageri care transporta 350 de persoane a intrat în coliziune cu un tren de marfă, după ce ambele au ajuns pe aceeași linie de cale ferată – ceea ce a făcut ca vagoanele din față să fie cuprinse de flăcări.
În urma accidentului, și-a pierdut viața și românul Ionuț Culea.
Majoritatea victimelor catastrofei feroviare erau studenţi care se întorceau la Universitatea din Salonic după un weekend prelungit, de sărbătoare, în Grecia.
Ministrul elen al transporturilor a demisionat din cauza incidentului, afirmând că își va asuma responsabilitatea pentru „eșecurile de lungă durată” ale autorităților de a repara sistemul feroviar, care nu era adaptat pentru secolul XXI.